(0 33) 863 15 81 (0 33) 863 18 49
zso_lodygowice@poczta.onet.pl

Wycieczka SKTK- Tajemnice Królewskiego Zamku w Niepołomicach

13.05.2017r. wybraliśmy się do Opactwa św. Wojciecha w Staniątkach, gdzie przywitała nas bardzo ciepło jedna z sióstr zakonnych. Zakonnica mimo zaawansowanego wieku opowiadała nam bardzo ciekawe historie o Zakonie Mniszek Benedyktynek oraz oprowadziła nas po klasztornym muzeum. Pełni niesamowitych historii podążyliśmy w kierunku Zamku Królewskiego w Niepołomicach gdzie najciekawsze dla nas okazały się zbiory przyrodnicze w Gabinecie Włodzimierza Puchalskiego. Każde z nas chciało zrobić sobie zdjęcie w otoczeniu dzikich zwierząt, które okazały się być jedynie makietami. Zachwyceni  pięknem renesansowego Zamku Królewskiego nazywanego Małym Wawelem pojechaliśmy do Wieliczki, której zwiedzanie rozpoczęliśmy od modrzewiowego kościółka św. Sebastiana z obrazami i polichromią Włodzimierza Tetmajera. Później udaliśmy się do Zamku Żup Krakowskich w Wieliczce, który wpisany został na światową listę UNESCO. Na Rynku Górnym w Wieliczce podziwialiśmy największe w Polsce malowidło 3D Solny Świat.