(0 33) 863 15 81 (0 33) 863 18 49
zso_lodygowice@poczta.onet.pl

Dziennik obozu naukowego w Grecji w ramach SKTK „Poszukiwacze Przygód” Velica 2017

Cel wyprawy – nauka, poszukiwanie przygód i… dobra zabawa

Dzień 8 – 30.05.2017

Wycieczka do Koutsupii i Kokino Nero

Rano jak zwykle zjedliśmy śniadanie i o 11:00 autokarem wyruszyliśmy w drogę.
Najpierw wdrapaliśmy się na wzgórze w Masywie Gór Ossa w Koutsupii, gdzie odbyła się krótka lekcja geografii. Zobaczyliśmy ogromne zbiorniki wodne, do których woda źródlana spływa z całego masywu górskiego i dalej dostarczana jest do mieszkańców okolicznych miejscowości. Podziwialiśmy widoki wsłuchani w niezwykłe teorie dotyczące wód mineralnych i zmian klimatycznych zachodzących na Bałkanach.
Następnie autokarem pojechaliśmy do Kokino Nero. Tam poszliśmy do zbiorników z czerwoną wodą, w której kąpaliśmy się. Woda w tej miejscowości jest czerwona ponieważ znajduje się w niej żelazo, które znajduje się w skałach budujących masywy górskie. Natomiast sama nazwa „Kokino Nero” oznacza właśnie czerwoną wodę. Odwiedziliśmy też kolejny już szósty kościół wyznania prawosławnego. Potem mieliśmy trochę czasu na zakup pamiątek.
Po powrocie do Veliki od razu poszliśmy na plaże, ale niestety słońce zaszło wtedy za chmury. Po obiadokolacji poszliśmy na White Party, gdzie wszyscy otrzymali białe stroje, w które się przebraliśmy i długo tańczyliśmy. Nie zabrakło także konkursów i zabaw.
Tak właśnie minął nam kolejny wspaniały dzień w Grecji.